Volt fa, nincs fa – Láncfűrész hangjára ébredtek ma reggel a Bocskai út lakói
Minden előjel nélkül és igen gyorsan kivágtak egy rakat fát a Bocskai úton.
Minden előjel nélkül és igen gyorsan kivágtak egy rakat fát a Bocskai úton.
Műszaki hiba miatt nem közlekedett a vezető nélküli 4-es metró Budapesten, a teljes vonalon pótlóbuszok szállították az utasokat szerda délután – közölte Facebook-oldalán a Budapesti Közlekedési Központ (BKK).
Csütörtök reggeltől forgalomba áll az első olyan szerelvény a 4-es metrón, melynek ideiglenes vezetőfülkéinek elbontásával a vonat szélvédőjén keresztül különleges rálátás nyílik a metróalagútra – közölte a BKV.
Ma reggeltől több dél-budai járatot hiába keresnek az utasok. Az átszervezést ezúttal nem harangozták be látványosan, de a BKK ígéri, nem marad el az utasok felvilágosítása.
Nemsokára eltűnnek az ideiglenes vezetőfülkék a 4-es metró szerelvényeiből – közölte a BKV.
A főpolgármester szerint tervezik a Lánchíd, a Váralagút és a Blaha Lujza tér felújítását, valamint a fogaskerekű meghosszabbítását. Tarlós István csütörtöki nyilatkozatából az derült ki, hogy ezekre a fejlesztésekre hitelt vennének fel, és a Blaha Lujza tér felújítása tűnik a legbiztosabbnak. Azt is mondta: nagy baj lehet abból, ha jövő év végéig nem vezetik be a dugódíjat.
Az Alstom 2006–2007-ben 2,2 milliárd forintnyi kenőpénzt juttathatott két cégen keresztül a BKV-nak, hogy a cég nyerje a metrókocsitendert – írta a brit nyomozó hatóság vádiratára hivatkozva az Index. A ügyben Magyarországon a Készenléti Rendőrség Nemzeti Nyomozó Iroda nyomoz hivatali vesztegetés gyanúja miatt.
A BKV jobb híján a lassan arculati elemmé váló színes vödrökkel próbál úrrá lenni a helyzeten, amely leginkább a Kálvin téri megállónál kritikus.
A BKK továbbra sem fogy ki az ötletekből, amivel a 4-es metró használatára buzdítaná az utasokat. A tét nem kicsi, több milliárd forintot kérhet vissza az EU, ha nem teljesülnek a vállalt utasszámok.
Legrosszabb esetben akár ennyit is visszakérhet az EU a négyes metróra adott több mint 180 milliárdos támogatásból, az utasszámok ugyanis meg se közelítik a beígért számokat. Eközben a BKK rendre olyan tervekkel áll elő, amelyeknek az lehet a céljuk, hogy az utasok inkább a négyes metrót válasszák a buszok helyett.
Jelentősen lejjebb vinnék a díjakat, hogy végre sikerüljön bérlőket találni a 4-es metró aluljáróiban található, üresen tátongó üzleteknek. Nemcsak a gyatra forgalom, az üzletek kialakítása és a sajátosan korlátozott tevékenységi körök sem segítik az új bérlők kirajzását.
Feltüzelt újpalotai nyugdíjasok kereszttüzébe került a BKK négy munkatársa, akiknek egy helyi közmeghallgatáson kellett volna elmagyarázniuk, hogy miért érné meg villamosra cserélni a jól bevált buszjáratokat. A küzdelem egyenlőtlen volt, a lakosokat nem is győzték meg. Pedig a beruházásra minden bizonnyal lesz uniós pénz.
A statisztikai hivatal figyelembe fogja venni a dugódíjat az infláció számításakor.
Még a vezetőfülkét is elbontják a metrószerelvényeken, ugyanis lezárult a 4-es metró utasforgalmi próbaüzeme, a járművezető nélküli, teljesen automata vonatvezérlésű metróvonal megkapta a végleges használatbavételi engedélyt a Nemzeti Közlekedési Hatóságtól.
2017-ben lehet legkorábban dugódíj, KRESZ-vizsga kellene a kerékpárosoknak, és leállítják a 4-es metróval párhuzamosan futó felszíni járatokat - ilyen bejelentéseket tett Tarlós István főpolgármester pénteki sajtótájékoztatóján, ahol Lázár Jánosnak is üzent.
Egy fiatalember a 4-es metrón jojózott ma délben, beszóltak neki, ő meg kiabálni kezdett. Nem sérült meg senki, de rendőrségi ügy lett a dologból.
Két évvel az M4-es metróvonal átadása után, harmadik nekifutásra sem sikerült az M4-es metróvonal üresen álló üzleteinek mindegyikére bérlőt találni - írja a Népszabadság.
Közel négymilliárd forintot fizet a főváros a metróalagutat fúró cégnek egy bírósági döntés nyomán – írta a Világgazdaság, amely szerint legalább 800 millió forintot spórolhattak volna meg, ha pereskedés helyett kiegyeznek a Bamco Kkt.-val.
A 4-es metró helyett átmenetileg pótlóbuszok közlekedtek a teljes vonalon csütörtök délelőtt – közölte a Budapesti Közlekedési Központ (BKK).